Jak být lepší

Každý den jedna rada.

Dnešní rada

Plánování
Co dělat, když u vás nefungují hacky na produktivitu

15

#466

Nezoufejte, ne všechny techniky musí vyhovovat všem. Tady je pár tipů, jak známé metody nahradit a stihnout všechnu práci včas.

Sněz tu žábu

Je pravidlo Briana Tracyho, které říká: Začni den tím nejtěžším úkolem a těm rutinním se věnuj až potom. Co ale dělat, když nejste ráno schopni začít hned takto zostra?

Vyzkoušejte: Naplánujte si nejtěžší práci na hodiny, kdy se sami cítíte nejvíce produktivní. Pokud máte například pocit, že se vám nejlépe pracuje těsně před odchodem z práce, nechte si ten největší úkol právě na tuhle chvíli.

Nebo: Pokud ráno nemáte dostatek motivace, abyste se pouštěli do náročných úkolů, zkuste si napřed udělat ty malé, rutinní, které vám půjdou od ruky. Budete mít pocit, že jste něco udělali, a budete tak i více motivovaní na větší úkoly. Mimochodem, říká to i Mark Zuckerberg: „Jednoduché byznysové pravidlo zní: Začni věcmi, které jsou jednoduché, a pak uděláš velký progres.“

Pomodoro technika

Spočívá v tom, že 25 minut pracujete, následně si dáte 5 minut pauzu. A celé opakujete. Pokud vás technika uvádí do příliš velkého stresu, zvažte následující přístup.

Vyzkoušejte: Tiché hodiny. Stanovte si v práci pevný čas, během kterého vás nikdo nebude moci vyrušit. Odpojte se tedy na vámi vybraný čas od všech sociálních sítí, vypněte telefon, neaktualizujte e-mail, nedomlouvejte si schůzky a věnujte se pouze své práci. Přestávku si dejte až po uplynutí celé dvouhodinovky, kterou nebudete nijak časově porcovat.

To-do listy

Timemanagementová klasika, která ale nemusí vyhovovat všem. Dva způsoby, jak ji nahradit:

Vyzkoušejte: Not-to-do list. Ten bude obsahovat všechny aktivity, do kterých se během dne nechcete pustit nebo které zbytečně odvádějí vaši pozornost jinam. Kouč Tim Ferriss, který si not-to-do listy sám dělá, dodává: „To, co neuděláme, určuje, co udělat můžeme.“ Ferriss má na svém seznamu tyto body: nenechat lidi odbíhat od tématu a neúčastnit se schůzek s nejasnou agendou. Váš list pak může obsahovat i položky typu: nekontrolovat Facebook, nevybavovat se příliš dlouho s kolegou na kafi nebo neodpovídat na e-maily hned, jakmile přijdou.

Nebo: Pětibodovou metodu Rydera Carrolla, zakladatele bullet journalingu, ve které si sepíšete všechny úkoly a ohodnotíte, zda je vůbec musíte dělat. Pečlivě jsme ji rozepsali tady.

Dvouminutové pravidlo

Říká, abyste úkoly, které můžete vyřídit za méně než dvě minuty, udělali hned, jak se objeví. V praxi vás toto pravidlo může neustále vyrušovat od práce. Co s tím?

Vyzkoušejte: Jakmile se objeví úkol, zapište si ho na papír nebo do poznámek v telefonu. Vraťte se k němu ale až ve chvíli, kdy máte podobných úkolů nastřádaných více, a pak je udělejte všechny najednou.

S jakou technikou máte největší problém vy? Dejte vědět na jakbytlepsi@forbes.cz nebo se o to podělte v naší facebookové skupině. Mimochodem, už odebíráte náš newsletter?

Dnešní rada

Jídlo
Vypili jste čtyři kávy, ale v práci stejně usínáte. Co teď?

17

#465

Dnešní rada

Meditace
Výzva: Obnovte svůj čtenářský deník

24

#464

Dnešní rada

Plánování
Jednoduchý kvíz, který vám pomůže určit priority

23

#463

Dnešní rada

Cestování
Co jíst a pít, abyste porazili jet lag

17

#462

Dnešní rada

Lifehack
Sedm tipů, jak se zlepšit ve scrabblu

19

#461

Dnešní rada

Plánování
Je pátek odpoledne a vám se nechce pracovat. Co s tím?

19

#460

Dnešní rada

Práce
Zapomeňte na feedback. Vaši podřízení potřebují něco jiného

16

#459

Dnešní rada

Organizace
Choďte o deset minut dříve a další tipy, jak zvládnout čas

26

#458

Dnešní rada

Práce
Prokrastinujete? Tak si stáhněte tato rozšíření na Chrome

23

#457