Jak být lepší

Každý den jedna rada.

Dnešní rada

Zdraví
Jak se donutit běhat, když je venku tma a zima

16

#378

I když se dny prodlužují už od prosince, hledání motivace k běhu může být čím dál tím složitější. A ještě k tomu ta zima! Tady je šest věcí, které vám mohou v následujícím měsíci až dvou pomoci.

– Zapojte se do výzvy. Chcete tento rok uběhnout závod na pět kilometrů? Půlmaraton? Nebo máte v plánu účastnit se extrémních Spartan Race běhů? Ať už se chystáte na cokoli, najděte si důvod, proč vyběhnout. Podívejte se na stránky RunCzech, SpartanRace nebo na Světběhu a přihlaste se na nějaké závody. Jakékoli. Uvidíte, že motivace se bude hledat hnedka lépe.

– Najděte si běhacího parťáka. Díky tomu budete ranní nebo večerní běhy vynechávat o poznání méně – to, že se vám nechce, totiž nebude hrát najednou takovou roli. Hlavní bude fakt, že v tom nechcete nechat parťáka samotného. Pokud nikdo ve vašem okolí neběhá, vyzkoušet můžete sportovní seznamku nebo se zapojte do skupinových běhů.

– Nezapomeňte se dobře obléknout. Rukavice, čepice, čelenky, teplé ponožky, termoprádlo, prostě cokoli, co k běhu v zimě potřebujete. Pokud běháte večer, nezapomeňte přidat antireflexní prvek, ať jste dobře vidět. Myslete ale na to, že ve chvíli, kdy vyjdete ven, by vám nemělo být přehnané teplo – ať máte motivaci se během zahřát. Pokud jste vybaveni dobře, a i přesto se vám běhat nechce, udělejte si radost a pořiďte si nějakou stylovou bundu nebo legíny. Minimálně si tak vytvoříte závazek sami k sobě a svému budgetu.

– Cvičení střídejte. Tento malý experiment totiž ukázal, že lidé, kteří pravidelně obměňují náplň svého cvičení, si ho nejen více užívají, ale také s ním méně často končí. Zkuste tedy mezi pravidelné běhy zařadit i něco, čím si cvičení zpestříte. Inspirovat se můžete třeba tady.

– Veďte si záznamy. O tom, co dělat, když vám chybí motivace, jsme psali tady. Tabulku, která vám pomůže se k něčemu konečně dokopat, můžete aplikovat i v tomtopřípadě. Jde o to, abyste před sebou měli to, co už jste dokázali – prokrastinovat se vám pak totiž bude o poznání hůře. U běhu si do tabulky můžete psát také vzdálenost nebo třeba rychlost běhu, ať vidíte progres.

– Odměňujte se. Pokud se přinutíte k něčemu, co se vám nechce dělat, nebojte sedopřát si odměnu. Ať už v podobě tučnější večeře, nebo dílu vašeho oblíbeného seriálu navíc. Váš mozek si to bude pamatovat.

Dnešní rada

Organizace
Systém pro neorganizované: bullet journaling

23

#377

Dnešní rada

Motivace
Sedm věcí, které vás udělají lepšími

22

#376

Dnešní rada

Práce
Kam si sednout na poradě, aby vás všichni poslouchali

14

#375

Dnešní rada

Lifehack
Jak správně uskladnit vánoční světýlka?

15

#374

Dnešní rada

Lifehack
Když nevíte, co dělat, dejte si čaj

30

#373

Dnešní rada

Zdraví
Jeden důvod, proč se pravděpodobně sprchujete úplně špatně

24

#372

Dnešní rada

Organizace
Jak co nejlépe zlikvidovat vánoční stromeček

11

#371

Dnešní rada

Jídlo
Potraviny, které byste měli omezit, abyste pomohli planetě

25

#370

Dnešní rada

Práce
Co dělat, abyste se už nikdy nebáli promluvit na poradě

15

#369