Jak být lepší

Každý den jedna rada.

Dnešní rada

Spánek
Kolik hodin denně bychom měli spát?

28

#182

Správné množství spánku snižuje riziko předčasného úmrtí až o čtvrtinu. Kolik hodin je ale málo a kolik už moc?

Podle US National Sleep Foundation, která provedla rešerši více než 320 studií, neuděláte chybu, když budete v noci spát něco mezi sedmi a devíti hodinami. Pokud budete spát méně než sedm hodin nebo více než devět, vystavujete tělo několika rizikům, jako je například ztráta koncentrace, úzkost, vysoký krevní tlak nebo obezita. Zajímavé je, že dlouhé vyspávání je pro člověka stejně nebezpečné jako nedostatek spánku. Milovníci dlouhého spánku navíc riskují bolest zad nebo hlavy.

Abyste tohoto ideálu dosáhli, zkuste dodržovat následující zásady:

  • Mějte v ložnici něco mezi 15 a 18 stupni Celsia.
  • Vykažte z ní všechny elektronické přístroje, zejména telefon, ten nabíjejte v jiné místnosti.
  • Nepoužívejte žádná elektronická zařízení alespoň hodinu a půl před spánkem. Modré světlo si hraje s hladinou melatoninu, a narušuje tak přirozený cirkadiánní rytmus.
  • Omezte kofein ‒ Arianna Huffington doporučuje dát si poslední kávu ještě před druhou hodinou odpolední.
  • Omezte alkohol. Můžete mít sice pocit, že se vám díky skleničce usíná lépe, alkohol ale narušuje REM fázi spánku.
  • Spojte si chození do postele s rituálem. Dejte si třeba horkou sprchu, oblékněte pyžamo a přečtěte 20 stránek knížky.
  • Choďte spát vždy zhruba ve stejnou hodinu ‒ i o víkendech!

Dnešní rada

Vztahy
Jak často mít doma sex?

21

#181

Dnešní rada

Vztahy
Mít kamarády je důležitější, než si myslíte

28

#180

Dnešní rada

Práce
Co udělat, aby vás to v práci přestalo štvát

19

#179

Dnešní rada

Jídlo
Jezte jako Ital nebo Japonec

19

#178

Dnešní rada

Work-life balance
Proč byste měli denně luštit křížovky?

20

#177

Dnešní rada

Meditace
Jak vlastně správně dýchat?

28

#176

Dnešní rada

Organizace
Vyhraďte si čas na prokrastinaci

15

#175

Dnešní rada

Jídlo
Vinné triky, které musíte znát

23

#174

Dnešní rada

Plánování
Co dělat, když se vám ráno nedaří zabrat do práce?

20

#173