Jak být lepší

Každý den jedna rada.

Dnešní rada

Morning start
Minutové ranní rituály, díky kterým budete mít lepší den

46

#303

Asi nemusíme opakovat, že začátek dne určuje, jak bude vypadat jeho zbytek. Proto ranní přípravu nepodceňujte a podívejte se na to, jak byste mohli začít den lépe. Tady je šest minutových rituálů ušitých na míru každému z vás:

Pro ty, kdo jsou ve stresu už ráno

Jestli jste hned po probuzení nervózní z toho, co vás ten den čeká, vyzkoušejte dechové cvičení 4–7–8. Jak na to? Zhluboka se čtyři vteřiny nadechujte, vzduch na sedm vteřin zadržte a pak ho osm vteřin vydechujte. Celé cvičení opakujte alespoň třikrát. Hluboké dýchání je jedna z praktik mnoha meditačních a relaxačních cvičení a pomůže vám uvolnit se a alespoň na chvíli na stres zapomenout.

Pro ty, kdo neustále zamačkávají budík

Pokud se vám tento zlozvyk nedaří překonat, zvažte tuto metodu: Mějte vedle postele připravenou sklenici nebo lahev s vodou, ze které se ihned po zazvonění budíku napijete. Na začátku se do toho asi budete muset trochu nutit, po nějaké chvíli si na to ale zvyknete a budete to už dělat automaticky. Jde jen o to, abyste si zvykli na spojení budík–voda. Výhoda? Abyste se mohli v klidu napít, budete se muset v posteli posadit, čímž se nepřímo donutíte k probuzení. Jednoduché, že?

Pro ty, kdo se budí bez chuti cokoli dělat

I když to třeba nemusí být zrovna váš styl, zkuste si ráno zopakovat, za co jste v životě vděční. Stačí jedna věc. Že se třeba probouzíte vedle někoho, koho máte rádi, že máte práci nebo že se vůbec probouzíte. Proč tohle všechno? Vyjadřování vděčnosti má pozitivní dopady na vaše psychické zdraví a ráno vám pomůže překonat pocity, že nic nemá smysl.

Pro ty, kdo se budí bez denního plánu

Pokud nemáte z předešlého dne udělaný to-do list, nebojte se, nic není ztraceno. Místo něj si zkuste ještě v posteli představit, jak by takový ideální den měl asi vypadat. Promyslete si, co všechno musíte stihnout a co vás během dne čeká. Pokuste se vymyslet co nejpozitivnější a nejvíce motivující scénář. Technika vizualizace není novinkou, používají ji například i sportovci, pro které je stejně důležitá jako samotný fyzický trénink.

Pro ty, kdo jsou po probuzení bez energie

Možná to nebude znít úplně intuitivně, ale dejte si krátké, třeba půlminutové cvičení – kliky, angličáky, dřepy, prostě cokoli, během čeho zapojíte celé tělo. Cvičením se nakopnete a zároveň si neseberete tolik síly, kterou budete potřebovat během zbytku dne. To, že cvičení snižuje pocity únavy, podporují třeba tyto studie.

Ale nebojte, dřepy a vyjadřování vděčnosti nemusíte dělat úplně každý den. Jen se snažte udělat si ráno co možná nejproduktivnější – odpoledne si poděkujete.

Dnešní rada

Práce
Jak se toho naučit co nejvíc s co nejmenším úsilím

26

#302

Dnešní rada

Lifehack
Jak oslavit 100 let Československa

14

#301

Dnešní rada

Nezařazené
Srovnáváte se s ostatními? Tady jsou důvody, proč byste to neměli dělat

17

#300

Dnešní rada

Work-life balance
Výzva: Zvedněte hlavu a dívejte se nad sebe

26

#299

Dnešní rada

Zdraví
Proč bychom měli žít trochu víc jako Španělé

27

#298

Dnešní rada

Zdraví
Jak se v práci protáhnout, aby vás večer nebolela záda

15

#297

Dnešní rada

Peníze
Aplikace, bez které se s přáteli neobejdete

17

#296

Dnešní rada

Motivace
Výzva: Zažijte 100 šťastných dní

28

#295

Dnešní rada

Organizace
Zařizujete si byt? Tady je pár zásad, které byste měli dodržet

17

#294