Jak být lepší

Každý den jedna rada.

Dnešní rada

Meditace
Nemáte čas na meditaci? Zkuste ji ve sprše

25

#379

Jestli nemáte čas na půlhodinové meditace v průběhu dne, nevadí. Můžete je vykonávat i při tak ordinérních činnostech, jako je večerní sprchování. Jak na to, radí Nancy O’Hara, autorka několika knih o meditaci a praktikách mindfulness.

– Jděte do koupelny, zamkněte za sebou dveře. S sebou si nic neberte. Zakázané jsou zejména telefony, notebooky nebo jiné elektronické přístroje s připojením, které by vás mohly vyrušovat.

– Připravte si vše, co ke sprchování potřebujete. Nachystejte si ručník nebo třeba bačkory – prostě vše, co by se vám mohlo po meditaci hodit.

– Svlékněte se a v duchu pojmenujte každý kousek oblečení, který ze sebe dáváte dolů. To donutí vaši mysl soustředit se jen a pouze na daný okamžik.

– Předtím, než pustíte vodu, si pohrajte s myšlenkou, že se sprchujete proto, abyste měli po náročném dni čisté nejen tělo, ale i mysl. Zkuste si vybavit pocit, který máte, když obvykle ze sprchy vylézáte, a zkuste s ním chvilku pobýt.

– Pusťte vodu. Nechte na sebe dopadat kapky a věnujte pár chvilek tomu, abyste si uvědomili, že za tekoucí vodu byste měli být vlastně docela vděční. Zavřete oči a každou kapku, která dopadne na vaše tělo, si vychutnejte. Tak, aby žádná nepřišla nazmar.

– Nechte myšlenky volně poletovat. Zaměřte se na to, zda přemýšlíte o budoucnosti a o tom, co vás čeká, nebo jestli se spíš ohlížíte za sebe. To by mohlo naznačovat, že v sobě nemáte něco vyřešeného a že byste tomu měli věnovat v budoucnu čas.

– Zrekapitulujte si, jaký jste měli den. Snažte se vybavit si každou aktivitu, kterou jste ten den dělali, pokuste se si ji v hlavě zrychleně přehrát, a to včetně všech nedůležitých detailů. Možná narazíte na to, že se k některé z nich vracíte častěji, to je zcela normální. Pokuste se ale i přesto jít chronologicky – od probuzení až po současnou chvíli. Symbolicky tím den ukončíte.

– Namydlete se a při tom zkuste dotykům věnovat zvláštní pozornost. Bolí vás někde? Jsou některéčásti vašeho těla napjatější než jiné? Pokud ano, zaměřte se na ně, zkuste je prodýchat. Pokud nebudete meditaci ve sprše praktikovat denně, zkuste se odměnit lepším mýdlem, které si šetříte.

– Předtím, než vystoupíte z vany, se hluboce nadechněte a vydechněte. Vezměte si ručník, osušte se a opusťte koupelnu tak, aby byla připravená pro další návštěvníky. Zejména pokud tím dalším budete vy.

Jak se vám meditovalo? Máte vy nějaká cvičení? Napište nám na jakbytlepsi@forbes.cz nebo do naší facebookové skupiny. Mimochodem, už odebíráte náš newsletter s výběrem těch nejlepších rad týdne?

Dnešní rada

Zdraví
Jak se donutit běhat, když je venku tma a zima

15

#378

Dnešní rada

Organizace
Systém pro neorganizované: bullet journaling

22

#377

Dnešní rada

Motivace
Sedm věcí, které vás udělají lepšími

22

#376

Dnešní rada

Práce
Kam si sednout na poradě, aby vás všichni poslouchali

14

#375

Dnešní rada

Lifehack
Jak správně uskladnit vánoční světýlka?

15

#374

Dnešní rada

Lifehack
Když nevíte, co dělat, dejte si čaj

30

#373

Dnešní rada

Zdraví
Jeden důvod, proč se pravděpodobně sprchujete úplně špatně

24

#372

Dnešní rada

Organizace
Jak co nejlépe zlikvidovat vánoční stromeček

11

#371

Dnešní rada

Jídlo
Potraviny, které byste měli omezit, abyste pomohli planetě

24

#370