Jak být lepší

Každý den jedna rada.

Dnešní rada

Plánování
Nestíháte? Problém není v tom, že máte málo času

36

#268

Kolikrát jste si v minulém týdnu řekli, že byste potřebovali trochu víc času? Jednou? Pětkrát?

Podle spisovatele a byznys poradce Charlieho Gilkeye nemáte problém s jeho nedostatkem, jen ho neumíte správně využívat.

Gilkey dodává: „Lidé, kteří si myslí, že mají problém s time managementem, mají ve skutečnosti problém s určením toho, co jsou jejich priority.“ Dalo by se tedy říct, že celý náš „časový problém“ pramení z neschopnosti zorganizovat sebe sama. A to nejen v čase a prostoru, ale zejména v hlavě.

Je důležité si uvědomit, že den bude mít vždycky 24 hodin. Pokud máte problém s tím, že nestíháte, co byste měli, musíte si podle Gilkeyho položit následující otázky:

‒      Co je pro mě teď vlastně důležité? Lidé se mění a jejich priority přirozeně s nimi. Ujistěte se tedy, že nejedete podle starého systému priorit. Dejte si chvilku a zamyslete se nad tím, na co se chcete v současné chvíli zaměřit.

‒      Co můžu pro naplnění priorit udělat? Když už máte jasno v tom, co chcete, ujistěte se také, že víte, jaké kroky můžete reálně podnikat. Můžete něco udělat třeba už zítra? A co všechno byste mohli stihnout tento týden? A jak daleko se posunete, pokud se budete na své priority soustřeďovat třeba celý měsíc?

‒      Jaké priority mají lidé v mém okolí? Je na tom váš partner stejně jako vy, nebo jste oba trochu jinde? Shodují se vaše cíle s vizí vašeho šéfa? A co vaši kamarádi – mají stejný pohled na svět jako vy, nebo se vaše cesty v tomto ohledu rozcházejí? Buďte upřímní a uvědomte si, že abyste mohli svým prioritám věnovat veškerou pozornost, musíte mít podporu svého okolí.

‒      Je to, co mě čeká, v souladu s mými cíli? Nečeká vás náhodou práce na něčem, co vás od nich zbytečně odvádí? Pokud jste si za prioritu stanovili například trávení času s rodinou, zvažte, zda opravdu musíte trávit v práci tolik času. Jestli naopak chcete vydělávat peníze, přemýšlejte nad tím, jestli vás od toho něco nebrzdí.

‒      Co bych tedy mohl/a vypustit? Pokud narazíte na něco, co vašemu plánu neodpovídá, zvažte, že se aktivity vzdáte. Je jasné, že bychom asi všichni chtěli cestovat po světě, aniž bychom museli docházet do práce. To pravděpodobně možné nebude. Spíš se zaměřte na menší aktivity, které vám mohou v průběhu dne zbytečně užírat čas, a které byste tedy mohli ze svého programu vyřadit.

‒     A nakonec – kdo by mi mohl s naplněním priorit pomoci? Máte ve svém okolí někoho, kdo má podobné cíle jako vy? Skvěle. Nebojte se ho/ji kontaktovat a promluvte si o tom, co děláte a jak byste to mohli dělat lépe.

Věřte, že když se vám podaří „zorganizovat“ své priority, zorganizujete si tím i svůj čas.

Dnešní rada

Plánování
Sto let starý, ale přesto funkční návod na to-do listy

27

#267

Dnešní rada

Lifehack
Co dělat, abyste nenakupovali oblečení, které nepotřebujete

15

#266

Dnešní rada

Lifehack
Dívejte se na nohy aneb Jak poznat, že už se s vámi někdo nechce bavit

17

#265

Dnešní rada

Motivace
Pravidlo 10/10/10, které vám ulehčí rozhodování

38

#264

Dnešní rada

Práce
Co dělat, abyste nebyli tak ve stresu

19

#263

Dnešní rada

Práce
Small talky jsou nuda. Zkuste to jinak

25

#262

Dnešní rada

Spánek
Návod, jak se konečně dobře vyspat

31

#261

Dnešní rada

Plánování
Jednoduchý systém, díky kterému doděláte všechnu práci

21

#260

Dnešní rada

Digidetox
Výzva: Oprašte starý dobrý budík

18

#259