Jak být lepší

Každý den jedna rada.

Dnešní rada

Zdraví
Protahovat, či neprotahovat? Záleží na tom, jak a proč cvičíte

18

#236

Je jedno, jestli běháte, nebo posilujete ‒ když cvičíte, spotřebováváte energii, kterou tělo mimo jiné přeměňuje na odpadní látky, jako je třeba kyselina mléčná. Zároveň se vám ve svalech tvoří mikrotrhlinky, které způsobují, že se den po cvičení nemůžete ani hnout.

Pokud cvičíte pravidelně a za účelem, abyste stále zvyšovali výkonnost, není pro vás protahování po cvičení vhodné. Proč? Studie ukazují, že protahování svalů neurychluje proces svalového hojení a že ani nepřispívá k odbourávání odpadních látek. Jako jediný účinný způsob se ukázala pravidelná svalová masáž.

Jestli ale cvičíte, jako většina lidí, spíše proto, abyste byli zdraví, abyste se drželi v kondici nebo abyste prostě jen měli dobrou náladu, protahováním rozhodně nic nezkazíte. Díky němu si totiž zlepšujete flexibilitu a pohybový rozsah, posilujete pojivové tkáně, modelujete svaly, a připravujete se tak na lepší fyzický výkon v budoucnu.

Takže pokud trénujete profesionálně, neprotahujte se. Pokud cvičíte pro radost, dělejte to pravidelně.

Dnešní rada

Digidetox
Jak omezit čas strávený na sociálních sítích?

18

#235

Dnešní rada

Vztahy
Tři otázky, které zvýší vaši emoční inteligenci

21

#234

Dnešní rada

Lifehack
Proč bychom neměli zapomínat na to, co se stalo

22

#233

Dnešní rada

Práce
Jak se zeptat, abyste dostali odpověď, kterou chcete slyšet

34

#232

Dnešní rada

Organizace
Jak si uspořádat ledničku, aby v ní jídlo vydrželo co nejdéle

21

#231

Dnešní rada

Motivace
Myslíte, že úspěch znamená štěstí? Je to přesně naopak

20

#230

Dnešní rada

Meditace
Páteční výzva: Zkuste taky chvilku nedělat vůbec nic

23

#229

Dnešní rada

Cestování
Je to na vás. Tipy, jak při cestování zmenšit svou uhlíkovou stopu

16

#228

Dnešní rada

Work-life balance
Nestíháte zpravodajství? Nechte si titulky na později

16

#227