Jak být lepší

Každý den jedna rada.

Dnešní rada

Motivace
Výzvy, které vyzkoušet tento měsíc

31

#484

Začíná nový měsíc, což je ideální příležitost pro novou výzvu. Připravili jsme si pro vás seznam, ze kterého si můžete vybrat tu, jež vám během května udělá nejlepší službu.

Ať už si vyberete kteroukoli z nich, nezapomínejte si zapisovat svůj postup do tabulky.  Uvidíte, že se vám díky tomu bude výzva lépe plnit. Do které z nich půjdete?

–     Každý den někomu poděkujte/polichoťte. Vyjadřování vděčnosti má pozitivní vliv na mentální zdraví.

–     Každý den promluvte s někým novým a pokuste se odbourat strach z neznámého. Dozvíte se něco nového a třeba přehodnotíte svůj jednostranný pohled na svět.

–     Celý květen si zapisujte, co se vám daný den povedlo. Nastavíte si tím hlavu na pozitivní myšlenky.

–     Přestaňte se koukat na televizi / odepřete si Netflix nebo jiné „guilty pleasures“, které vám zabírají víc času, než chcete. Zvážit můžete i celkový digitální detox.

–     Dejte si každý den krátkou meditaci. Třeba jen poslouchejte okolí nebo vnímejte svou chůzi.

–     Buďte celý měsíc upřímní a zkuste ani jednou nezalhat. Behaviorální ekonom Dan Ariely tvrdí, že mlžíme nebo neříkáme pravdu téměř v 10 procentech případů. Proč to zkusit? Upřímnost má pozitivní dopady na fyzické zdraví.

–     Vyhraďte si denně minimálně 30 minut na knížku. Budete spokojenější, empatičtější a v menším stresu.

–     Zkuste do svého nabitého programu propašovat cvičení, třeba jen 10 nebo 20 kliků denně. Nebo toto krátké, sedmiminutové cvičení.

–     Přestaňte jezdit hromadnou dopravou nebo autem a vyměňte je za kolo či chůzi. Budete kreativnější a zlepšíte si paměť.

–     Staňte se na měsíc vegany, a odepřete si tak maso a mléčné výrobky. Veganská strava je pravděpodobně ten největší krok, který můžete udělat v rámci záchrany planety. Je to daleko účinnější, než kdybyste přestali létat nebo kdybyste si koupili třeba elektrické auto. Veganskou stravou totiž snižujete nejen produkci CO₂, ale také třeba spotřebu vody.

–     Zkuste si celý měsíc nestěžovat a nepomlouvat své okolí. Bude to těžší, než si myslíte!

–     Každý den před spaním si zapisujte vše, co vás napadne. Deník a expresivní psaní zmírňují úzkostné pocity.

–     Napište každý den někomu, na kom vám záleží. Nebo mu zavolejte.

–    Noste si do práce krabičky a neutrácejte za obědy. Budete mít více času na práci a nebude muset dělat tolik rozhodnutí.

–     Zkuste každý den udělat něco, co jste ještě předtím nezkoušeli. Neznámé podněty mají pozitivní vliv na kreativitu a vedou také ke spokojenějšímu životu.

–     Přestaňte jezdit výtahem a choďte po schodech. Tady jsou výhody, proč byste do toho měli (doslova) jít.

Dnešní rada

Motivace
Recept na spokojenost: Přestaňte doufat, že budete jiní

24

#483

Dnešní rada

Morning start
Nejrozšířenější mýty o spánku a čím se řídit místo nich

19

#482

Dnešní rada

Nezařazené
Platící etiketa – kdo se má postarat o účet na byznys schůzkách?

13

#481

Dnešní rada

Digidetox
Výzva: 24hodinový digitální detox

18

#480

Dnešní rada

Cestování
Jaké účty sledovat, když nevíte, kam s dětmi na výlet

19

#479

Dnešní rada

Meditace
Pokud nemáte čas na meditaci, zaposlouchejte se do okolí

23

#478

Dnešní rada

Digidetox
Jak si nastavit telefon, abyste na Instagramu strávili jen 10 minut denně

17

#477

Dnešní rada

Práce
Docházejí vám nápady? Vyměňte si místo s kolegou

16

#476

Dnešní rada

Lifehack
Proč J. K. Rowling píše rukou a vy byste měli také

16

#475