Jak být lepší

Každý den jedna rada.

Dnešní rada

Vztahy
Zvyky, kterých byste se měli zbavit, pokud chcete být šťastní

32

#205

Chcete být šťastnější? Tohle je podle kouče Travise Bradberryho osm návyků, které byste se měli co nejdříve odnaučit. Jsou totiž podle něj odpovědné za to, že jsme v životě nespokojení.

‒      Čekání na budoucnost. Přestaňte si říkat „Budu šťastný/á až…“. Je jedno, jak obvykle větu dokončujete ‒ jestli vidíte štěstí v tom, že dostanete přidáno, nebo že se vám podaří navázat nový vztah. Pokud přemýšlíte tímto způsobem, nesoustřeďujete se na přítomný okamžik a posouváte pocity štěstí na neurčito. Navíc pokud chcete něco změnit, musíte tomu jít naproti.

‒      Touha po materiálnu. Existuje mnoho studií, které potvrzují, že hmotné statky nás nedělají šťastnějšími. Koukněte třeba na tuhle 20 let trvající studii z Cornellovy univerzity. Co ze zjištěních plyne? Místo koupě nových bot si dneska zajděte na večeři nebo kupte partnerovi lístky do divadla. Udělají vám lepší službu.

‒       Vyhýbání se lidem. Všichni máme chvíle, kdy nejsme šťastní a chceme se ve své špatné náladě trochu vymáchat. A to nejlépe bez přítomnosti jiné lidské bytosti. Ukazuje se ale, že v takovýchto momentech nám může právě lidský kontakt pomoci. Až se tedy budete cítit nespokojení, zavolejte kamarádovi/kamarádce a jděte ven. Utápění se v melancholické náladě vám zaručeně nepomůže.

‒    Přemýšlení v módu „já jsem oběť“. Pokud máte pocit, že se vám dějí věci neprávem, zbytečně si tím ubíráte energii, kterou byste mohli investovat do toho, abyste věci změnili. Je to vlastně takový začarovaný kruh. I když cítit se nanic může občas každý, myslete na to, že špatné věci se nedějí jenom vám. A že je můžete změnit nebo minimálně požádat někoho, aby vám s jejich vyřešením pomohl.

‒    Stěžování si. Tím si akorát naladíte mozek na negativní emoce, které budete vnímat o to snáze. Navíc stěžování si má prokazatelné negativní dopady na vaše fyzické a psychické zdraví (odkaz na radu o nestěžování si).

‒     Přehánění. Špatné věci se dějí všem. Rozdíl mezi šťastnými a nešťastnými lidmi spočívá v tom, že první skupina si je schopná říct „mohlo to být ještě horší“. Pokud budete v každém problému vidět důvod, proč nejste spokojeni, pravděpodobně nikdy nebudete.

‒       Zametání chyb pod koberec. Nebojte se ukázat, že děláte chyby. Děláme je totiž všichni – ať už v práci, nebo ve vztahu. Když přiznáte, že jste chybu udělali, nejenže se vám uleví, ale také budete moct zapracovat na tom, abyste škodu napravili.

‒       Srovnávání se s ostatními. Srovnávat se s ostatními někdy může pomoci ‒ například když chcete porazit vnitřního perfekcionistu. Myslete ale na to, že nikdy není možné srovnávat se s kýmkoli jiným. Jenom si tím přiděláváte starosti. Někým se inspirovat, to ano. Ale neustálé porovnávání a hodnocení druhých vás činí méně šťastnými.

Dnešní rada

Work-life balance
Jak v sobě překonat touhu po dokonalosti

19

#204

Dnešní rada

Digidetox
6 kroků, jak zahájit digitální očistu

23

#203

Dnešní rada

Lifehack
Hack na spáleniny od sluníčka

18

#202

Dnešní rada

Práce
Přestaňte si organizovat čas. Soustřeďte se na energii

20

#201

Dnešní rada

Vztahy
Výzva: Zlepšete někomu den

22

#200

Dnešní rada

Lifehack
Věci, které jste pravděpodobně třídili celou dobu špatně

39

#199

Dnešní rada

Cestování
Co si rozmyslet, než vyrazíte s kamarády na dovolenou

16

#198

Dnešní rada

Lifehack
4 otázky, které si musíte položit před velkým rozhodnutím

19

#197

Dnešní rada

Vztahy
Neovládáte umění konverzace? Tady je návod, jak na to

56

#196